Бінарні уроки

Бінарний урок
з правознавства та  інформатики
на тему:
,,Як  закон регулює сімейні  та  шлюбні  відносини.,,
 Вчитель правознавства:  Топчай Н.М.
Вчитель інформатики: Косько Т.М.
Тема:,, Як  закон регулює сімейні  та  шлюбні  відносини,,
Мета:
Правознавство:ознайомити учнів з поняттям «сім’я», «шлюб»; розкрити умови укладання  та припинення шлюбу;виділяти окремі права та обов’язки подружжя;характеризувати правові ситуації і пропонувати шляхи їх розв’язання на підставі  норм  сімейного  права;розвивати  навички логічного  та  критичного  мислення;виховувати пізнавальний  інтерес  до норм  сімейного  права  України.
Інформатика: розкрити можливості ефективного використання комп'ютерних технологій при створенні презентації, перевірити знання та здобуті практичні навички учнів з теми "Створення й показ слайдових презентацій ", провести захист проектів на основі створених презентацій, ознайомитися з роботою учнів, оцінити навчальні досягнення, використовуючи 12 бальну систему оцінювання; розвивати інтелектуальні та творчі здібності учнів, усвідомлення ними моральних цінностей, вміння бачити, сформулювати та вирішити важливі проблеми, підтримувати постійний інтерес до досліджуваного предмету і прагнення до засвоєння нових знань.
Методична мета: використання ІКТ з метою підвищення активності учнів  на  уроці.
Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань
Ви уроку: бінарний  урок(правознавство та інформатика)
Обладнання: Конституція  України,Сімейний  кодекс України,підручник «Правознавство» за редакцією О.І.Пометун,Т.О.Ремех,ситуації з норм сімейного  права, уривок з «Маршу Мендельсона», відеоматеріали, слайди  до  теми  уроку, мультимедійна дошка,  персональні комп’ютери, програмне забезпечення MS Power Point.
Основні поняття:сімейне  право, сім’я, шлюб, подружжя,шлюбний  вік.
                                      Хід уроку
І. Організаційний  момент.
ІІ. Актуалізація  опорних  знань.
Розповідь  викладача
Сьогодні  ви присутні на  незвичайному  уроці,а незвичайний  він  тому,що ми спробуємо  об’єднати два предмети-правознавство  та  інформатику. На уроці права вам потрібно опанувати нові знання,а на уроці інформатики ці знання потрібно закріпити.
Демонстрація  1 слайду
Цим уроком ми розпочинаємо вивчення теми «Закони у житті твоєї родини»
Демонстрація 2 слайду. Звучить мелодія «Марш  Мендельсона»
Бесіда
- Чи знайома вам ця мелодія?
-  Де ви її чули?
-  З  якою подією вона асоціюється?
Так ,ця мелодія  асоціюється з найважливішим днем у житті людини-днем створення нової сім’ї.
ІІІ. Мотивація  навчальної діяльності. Повідомлення  теми  та  мети  уроку.
Сім’я має  важливе  значення  для  людини,в  ній  вона  живе  в оточенні рідних,які можуть зрозуміти,вибачити,допомогти знайти свій  шлях  у  житті.
А якою буде  ваша сім’я,значною  мірою  залежить  від   вас самих,від ваших знань  про сім’ю та вашого  бажання  будувати стосунки  на  засадах  любові,відповідальності та злагоді.
Тож і сьогоднішній  урок ми почали мелодією ,яка є символом  створення  сім’ї.
Демонстрація 3 слайду
Отже тема  нашого  уроку «Як  закон  регулює сімейні  та  шлюбні  відносини».
IV. Вивчення  нового  матеріалу.
Демонстрація 4 слайду
Епіграфом уроку  обрано слова німецького філософа Ф.Шопенгауера : «Одружитися-це значить  наполовину  зменшити свої  права й удвічі збільшити свої  обов’язки»
Демонстрація 5 слайду
Урок  пропонується  провести за  таким  планом
План  уроку
1.Сімейне  право  та  законодавство  про  нього.
2.Шлюб,умови  укладення  та  припинення.
3.Права  та  обов’язки подружжя.
4.Створення  та  захист  презентацій за темою «Як закон  регулює  сімейні  та  шлюбні  відносини»
Демонстрація 6 слайду
Розповідь  учителя
Сімейне  право-це  галузь  права,яка врегульовує  сімейно-шлюбні та прирівняні  до  них  відносини. Сімейне  право врегульовує засновані  на  шлюбі,спорідненості,усиновленні,опіці,піклуванні  особисті немайнові  та  майнові  відносини,що  виникають  між  членами  сім’ї,або  за  їхньою  участю.
А якими законами регулюється  Сімейне  право  ви дізнаєтесь опрацювавши  матеріал  на  с.102.
Учні  самостійно  опрацьовують  матеріал і  називають нормативно-правові документи, які  врегульовують сімейно-шлюбні  відносини.
Демонстрація 7 слайду
Отже,основним джерелом сімейного  права є «Сімейний  кодекс України»
Демонстрація 8 слайду
З  чим у вас  асоціюється  слово «сім’я»? (учні висловлюють свої міркування)
Перевіримо чи  співпадають ваші  асоціації з офіційним визначенням поняття «сім’я»
Демонстрація 9 слайду
Сім’я-це  особи,які спільно  проживають,пов’язані спільним  побутом,мають взаємні права та обов’язки.
Робота  з документом
Опрацюйте витяги із Сімейного кодексу України,(Глава 1.ст.3,4).
Демонстрація 10 слайду
Дайте  відповіді  на  запитання:
1.Коли подружжя  вважається  сім’єю?
2.На  якій  підставі утворюються сім’ї?
3.Хто  може  створити  сім’ю?
Розповідь учителя
Життя кожної  людини  починається  в  сім’ї. Проаналізуйте  ситуації  і  визначте,чи є особи,зазначені в них сім’єю. Свою  відповідь  обґрунтуйте.
Групова  робота.
Задача 1.Дарина  і Ярослав  одружилися,Поки що вони  проживають із  батьками Дарини.
Задача 2.Бабуся виховує  онука-сина своєї  доньки,яка  загинула.
Задача 3.Валентина Василівна усиновила хлопчика з  дитячого будинку.
Запитання.1.Чи кожна  пара вважається  сім’єю?
2.На якій  підставі у  цих  ситуаціях  йдеться  про сім’ю?
Розповідь  учителя
Ми переходимо  до другого пункту  уроку. Шлюб,умови  укладення  та  припинення.
Демонстрація  11 слайду
Шлюб-це сімейний  союз  чоловіка і  жінки,зареєстрований  у державному органі  актів  цивільного  стану(РАЦС),породжує взаємні  права  та  обов’язки  для  подружжя.
У 2012 році до  Сімейного  кодексу було  внесено ряд  змін щодо віку,з якого  можна  укладати  шлюб.
 Демонстрація 12 слайду 
Розповідь учителя.
Сімейним  кодексом  передбачено  ряд осіб,які  не  можуть  перебувати  у  шлюбі  між  собою.
Робота  з  документом(Глава 1,ст..26.),читання ланцюжком.
Демонстрація 13 слайду
Задача. До органу РАЦСу звернулися 18-річний  Петро,який працює  на  заводі  слюсарем,та 16-річна Марина,студентка  коледжу,яку  ще  маленькою  удочерив батько  Петра,із  заявою про реєстрацію  шлюбу,До заяви Марина додала довідку  про  те,що  вона вагітна,
- Чи мають право  на  шлюб  Марина  і Петро?
- Який орган  уповноважений дозволити укладення  цього  шлюбу?
(звернутись  до СКУ:ст..23 п.2,ст..26 п.4)
Розповідь учителя
Для  того  аби  укласти  шлюб  потрібно  здійснити  ряд  дій передбачених СКУ.
Робота  з  документом.
Опрацюйте СКУ. Глава 4.ст.12-15.Розкажіть  про  порядок  укладення  шлюбу. Свої відповіді  звірте  із таблицею «Порядок  укладення  шлюбу». Демонстрація  слайду 14
Розповідь  учителя.
Шлюб укладається  довічно,але,на  жаль,певна кількість шлюбів в Україні,та й у світі,розпадаються.
Демонстрація 15 слайду
Ознайомтесь із схемою  і назвіть  статті,які  встановлюють підстави  та порядок  припинення  шлюбу(Глава 11.ст.104 п.1,2)
Розповідь  учителя
Ми переходимо  до  третього пункту  уроку. Права  та обов’язки подружжя.
Сімейним  кодексом окреслюється ряд  особистих  немайнових  та  майнових прав та обов’язків подружжя.
Робота  в  групах.
І група. Опрацювати СКУ Глава 6.Особисті  немайнові права  та  обов’язки подружжя.
ІІ група. Опрацювати СКУ Глава 7.Право особистої  приватної  власності дружини та чоловіка.
ІІІ група. Опрацювати СКУ Глава 8.Право  спільної  приватної  власності подружжя.
Демонстрація 16 слайду
Задача. Маша та Максим одружилися тиждень тому. На подаровані гроші вони придбали телевізор, наручні годинники (кожному), кухонний комбайн (щоб Маші було зручніше готувати їжу), жіночу шкіряну куртку. А гроші, що залишилися, поклали на рахунок у банку, відкритий на ім'я чоловіка. Визначте режими власності на придбані речі та банківський рахунок
Розповідь учителя
Наша робота не закінчена,закріпити вивчений матеріал ви зможете на наступному уроці.
Вчитель інформатики: Продовжуємо нашу роботу. Для повторення проведемо Бліц-опитування.( слайди)
Сучасні технології навчання орієнтовані на активну самостійну роботу учнів.
Метод проектів орієнтований на самостійну дослідницьку діяльність учнів під час розв'язання практичних завдань.
Тому учні створюють власні презентації на тему: ,, Як  закон  регулює  сімейні  та  шлюбні  відносини,,  для чого розділитися на групи, кожна група обрала певне завдання, поставили собі мету своєї дослідницької роботи і розкрити дану проблему у створеній презентації .
Показ  та захист  презентацій до теми,,Як  закон  регулює  сімейні  та  шлюбні  відносини,,.
V. Підсумки уроку
VI. Оцінювання  роботи  учнів  на  уроці.
VII. Домашнє завдання
1.Опрацювати матеріал  підручника.
2.Створити  презентацію «»Знайомтесь,ми -…(Іванови)»(про  свою  родину).
  
    




Бінарний урок з математики та інформатики
Тема:,, Розв’язування рівнянь з однією змінною. Застосування рівнянь для розв’язання задач на уроках алгебри та інформатики в програмі Excel.,,


Підготували: вчитель математики: Голубок Галина Левківна
вчитель інформатики: Косько Тамара Михайлівна
Мета:
Математика: Узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми ,, Лінійне рівняння з однією змінною,, ; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування вправ; розвивати мислення, математичне мовлення, вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки; виховувати інтерес до знань, самостійність, взаємоповагу, культуру математичних записів.
Інформатика: Формувати знання учнів про призначення програми „ Excel” та уміння і навички виконувати розрахунки та будувати графіки в програмі „ Excel”. Розвивати: творчу уяву, пізнавальну активність, координацію і точність рухів, логічне мислення. Виховувати  інтерес до вивчення інформатики, уважність, уміння працювати в парі з іншим учнем. Показати учням важливість знань інформатики для вивчення математики.
Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань.
Вид уроку: інтегрований урок математики з інформатикою.
Обладнання: ПК, презентація, роздатковий матеріал – завдання для самостійного виконання, пам’ятки для учнів
Девіз уроку:
Маючи в запасі терпіння і проявивши завзятість,
насіння, посіяного знання, неодмінно дадуть хороші сходи.
Гіркий корінь учення, але плоди його солодкі.
Леонардо да Вінчі

План уроку
І. Організаційна частина./1хв./
ІІ. Вступне слово вчителя./2хв./
III. Повідомлення теми і мети і завдань уроку. Мотивація навчальної   
      діяльності./3 хв./
IV. Перевірка набутих знань. /3хв./
V. Застосування  знань, формування вмінь та навичок. /30хв./
- Бліцопитування
-Розв’язування вправ;
-Техніка безпеки;
-Робота за комп’ютером;
-Рефлексія;
- Робота над виконаними завданнями ( перевірка )
       VІ.Підведення підсумків уроку(Оцінювання діяльності учнів на уроці)/4хв./
       VIІ.  Домашнє завдання./1хв./
       VIІІ. Закінчення уроку./1хв./
Хід уроку
1.      Організаційна частина.Перевірка готовності учнів до уроку математики в комп’ютерному класі. Готовність комп’ютерів.
2.      Вступне слово вчителя.
Учитель математики: Діти, сьогодні у нас незвичайний урок математики. На цьому уроці ми поєднаємо математику з інформатикою. Отже, наш  урок – інтегрований.
Учитель інформатики:  Нас об’єднує любов до математики, бажання працювати на комп’ютері. Приязно подивимось один одному в очі, побажаємо натхнення в роботі.
Учитель математики: Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання кожного етапу уроку, де  ви під час уроку будете вписувати свої зароблені бали, а також у вас є графа де ви оціните роботу в групі. Візьміть і підпишіть свій бланк.
Вчитель інформатики: Зверніть увагу, перед вами лежать картки різного кольору, виберіть картку…

Бланк оцінювання
Учня 7А класу
_________________

Вид роботи
Мак.
бал

Власна
оцінка
Оцінка вчителя
Відповідь на бліцопитування


Розв’язування рівнянь


Робота над задачею


Робота над презентацією


Робота в Excel
5б


Робота групи за урок:
10б



3.      Повідомлення  теми і мети і завдань уроку. Мотивація  навчальної    діяльності. Слайд(1-3)

4.      Перевірка набутих знань:Пригадаємо, що ми знаємо про лінійне рівняння. ( слайд ..)
Усне опитування:
  • Яке рівняння називається лінійними рівнянням з однією змінною?
Відповідь: Рівняння виду ax=b, де a, b – дані числа, називається лінійним  
                   рівнянням із змінною x.
  • Що таке корінь рівняння?
     Відповідь: Коренем рівняння називається значення змінної, при якому  
                        рівняння  перетворюється на правильну рівність
  • Що означає розв'язати рівняння?
Відповідь: Розв'язати рівняння – означає знайти всі його корені або   
                  довести, що їх немає.
  • За яких умов два рівняння  є рівносильними?
Відповідь: Два рівняння називаються рівносильними, якщо корені 
                   першого рівняння є коренями другого рівняння і навпаки.
                   Рівняння, які не мають розв'язків, також  вважають
                   рівносильними.
  • Сформулюйте властивості рівняння.
     Відповідь:    
                      а) будь-який член рівняння можна перенести з однієї частини
                      рівняння в  другу, змінивши його знак на протилежний;
                      б) обидві частини рівняння можна помножити або поділити на
                      одне й те саме число, відмінне від нуля.

  • Скільки коренів має рівняння 0·х = 0?

Вчитель математики: Ми з вами переконалися, що ….
Вчитель інформатики: З математики ви вправно справились із бліц- опитуванням, чи такі ж ви вправні з інформатики:
1) Діалогова система обробки даних, поданих у вигляді прямокутної таблиці називається

…(електронна таблиця)
2)      Програма для введення табличних даних називається (Excel..)

3)    Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді ….. (таблиці)

4)    Кожна клітинка (комірка або чарунка)  таблиці має своє …… (ім’я)

5)    Ідентифікатор (ім'я) клітинки складається із назви ……… (стопчика і номера рядка)
6)    Файли, в яких зберігаються ЕТ, ще називаються …… (книгами)
7)      Формула ЕТ починається зі знака… (рівняння)
8)      Графічний спосіб подання табличних даних називається… (діаграма)
9)      Кожна книга в Excel складається з …….. (аркушів, листів)
10)  У  формулу  можуть  входити  такі  елементи:…(оператори,  посилання  на  комірки,
значення, функції і імена)


5.      Застосування  знань, формування вмінь та навичок.
Вчитель математики: Свої теоретичні знання перевіримо на практиці.
Вчитель математики:Кожна група отримує конверт із завданням . ( кожна група отримує завдання )
Завдання на слайді
Робота в групах – демонстрація презентацій, розв’язування рівнянь.
І група
ІІ група
ІІІ група
ІV група
3,4 + 2х = 7(х – 2,3)







6,2(3 – 2х)=20 – (12,4х +1,4)




-3(2-х)=4(х+9)
  


5х+9х+21=35

Вчитель інформатики: Молодці, із завдання ви справились.


Вчитель математики:Переходимо до наступного етапу нашого уроку
Зараз ви повинні будете показати, як можна поєднати математику з інформатикою. На вас чекає цікава подорож в стародавній єгипет, індію,китай та грецію. Ми будемо не просто подорожувати ,а розв’язувати задачі цих країн за допомогою рівнянь.
 Вчитель інформатики: Чи можна набуті  знання з інформатики  примінити на урок алгебри. Командири груп зараз повинні вибрати по одному представнику із своєї команди.( вибирають і……)
Вчитель математики: Командири, а зараз виберіть хто буде працювати в парі( вибирають пару
Прошу вас зайняти свої місця за комп’ютерами:пари займають та індивідуально.
Увага завдання вчитель інформатики: Учні, які будуть працювати індивідуально на вас чекає завдання : провести розрахунки в програмі Excel.
Робота в парі: створити проект ,, Подорож в стародавній світ ,,
Вчитель математики: Учні, які залишились на своїх місця завдання ось в цьому конверті.
Учитель інформатики: на роботу у вас буде 15 хвилин.Час пішов.
Учитель математики: Час для виконання завдання закінчився.
Учитель інформатики:

6.      Підведення підсумків уроку (Оцінювання діяльності учнів на уроці)
Отже, ми з вами на сьогоднішньому уроці …..( повторили. Як розв’язувати лінійні рівняння, як проводити обчислення за допомогою програми Excel, переглянули проекти ,, Стародавній світ та математика,,
Тож будемо себе оцінювати: Підрахуємо оцінки на своїх бланках.
 Вчитель математики: Сьогодні   робота була організована в групах і командири приймають рішення про оцінку  діяльності своєї групи
Слово надається керівнику групи.
( коментарі окремі учнів : самооцінка, виступ командира про роботу групи)
Коментар вчителя математики та інформатики.
    Виставляються оцінки.

7.      Домашнє завдання.

8.      Закінчення уроку. Прийом «Мікрофон».
Продовж фразу:
Ø  Було цікаво…
Ø  Було складно…
Ø  Тепер я знаю, що…
Ø  Я навчився (лася)…
Ø  Урок дав мені …
Вчитель інформатики: Одному юнакові приснилося, що він увійшов до великої крамниці. За прилавком стояв  мудрець
       - Що ви продаєте? - спитав юнак.
       - Все, що бажаєте, - чемно відповів  мудрець
       Юнак почав перераховувати:
       - Я хотів би припинення  вірних друзів, миру на землі, хорошу роботу та добрий заробіток і...
      мудрець перервав його:
       - Вибачте, юначе, ви мене не зрозуміли. Ми не продаємо плодів, а тільки насіння.  Зерно - це чудо. Навіть найбільше дерево виростає з малого зерна.. Твоє життя - це поле, на якому посіяні важливі діла та великі цінності.
       Чи дозволиш  ти їм вирости?  Все в твоїх руках. Відповів мудрець


 Вчитель математики:Так і ми вчителі: даємо вам зерна – знання, а які плоди ви зберете все залежить тільки від вас самих.

     



Немає коментарів:

Дописати коментар