Тема уроку. ,,Особливості роботи з текстовими та графічними об’єктами у Publisher 2007. Створення інформаційного бюлетеня та буклета,,
Мета уроку:
- навчити:
• створювати бюлетень та буклет на основі шаблону;
• виконувати основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерних публікацій;
• створювати зв’язки між об’єктами публікацій;
• зберігати публікації на зовнішніх носіях даних;
• роздруковувати публікації;
- розвивати:
• творчі здібності;
• естетичний смак;
• аналітичне мислення;
- виховувати
• інформаційну культуру;
• взаємоповагу, толерантність;
• відповідальність.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Базові поняття й терміни: публікація, об’єкт, бюлетень, буклет.
Обладнання уроку: комп’ютери, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал, зразки буклетів, мікрофон
СТРУКТУРА УРОКУ
I. Організаційний етап (1 хв.)II. Мотивація навчальної діяльності (4 хв.)
III. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу (10 хв.)
IV. Застосування знань (25 хв.)
V. Підбиття підсумків уроку (4 хв.)
VI. Домашнє завдання (1 хв.)
Девіз уроку:
Три шляхи ведуть до знань:
шлях роздумів – найблагородніший,
шлях наслідування – найлегший,
шлях дослідження – найважчий.
Конфуцій
ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап.II. Мотивація навчальної діяльності.
На минулому уроці ми розглянули основи створення комп’ютерних публікацій. Пригадаємо, що таке публікація, види публікацій та за допомогою якої програми їх створюють.
Сьогодні ми дізнаємося, що таке буклет та бюлетень і чим вони відрізняються один від одного, а також навчимося їх створювати. Тема нашого уроку ,,Особливості роботи з текстовими та графічними об’єктами у Publisher 2007. Створення інформаційного бюлетеня та буклета,,. А метою уроку є: навчитися створювати бюлетень та буклет на основі шаблону, виконувати основні операції над об’єктами, створювати зв’язки між об’єктами публікацій, зберігати публікації на зовнішніх носіях даних; маємо розвивати творчі здібності, естетичний смак, аналітичне мислення і виховувати інформаційну культуру, взаємоповагу, толерантність, відповідальність.
Оцінювання ваших робіт буде здійснюватися за формулою:
Самооцінка+взаємооцінка+оцінка вчителя/3.
Для здійснення самооцінювання та взаємооцінювання кожен з вас має на парті картку оцінювання бюлетеня та буклета і оціночні таблиці.
Сьогодні у нас на уроці працюють дві групи : група ,, Дослідники,, та група ,, Пошуковці,,
Повторимо правила роботи в групах:
1.Працюють всі.
2.Кожний пропонує варіант відповіді по черзі.
3.Говорити коротко й чітко. Головне – не перебивати один одного.
4.Критикуй – не товариша, а ідею.
5.Ми працюємо разом, щоб було добре всім.
6.Культурна людина вміє не тільки говорити, а й слухати.
,, Мозковий штурм,,
1. Що є основою дизайну?
2. Яки вимоги до кольорового оформлення ви знаєте?
3. Поясніть, що таке стилі?
4. Як створити нову публікацію в Publisher 2007?
III. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.
(Пояснення нового матеріалу відбувається за допомогою комп’ютерної презентації).
Бюлетень (лат. bulla –документ з печаткою; італ. bulletino – записка, аркуш) – це публікація з однієї чи декількох сторінок, яка містить повідомлення з певного кола питань.
Наприклад: огляд спортивних новин, звіт про проведені дослідження, аналіз економічного чи фінансового стану підприємства за певний період тощо.
Призначення бюлетеня: надати конкретній аудиторії спеціалізовані відомості. Спочатку слід визначити цільову аудиторію бюлетеня, яка отримає корисну інформацію з нього.
Питання: Наведіть приклад бюлетеня, який ви створювали? (Відповідь - шкільна газета, реклама).
Буклет (франц. Bouclette – кільце) – публікація, виготовлена на одному аркуші та складена згинанням у кілька сторінок так, що її можна переглядати, не розрізаючи сторінок, а розкриваючи.
Приклади оформлення буклетів: путівники, проспекти, програми концертів і вистав, реклами продукції і послуг тощо.
Як правило, буклет складається з одного аркуша формату А4, розміщеного
в альбомній орієнтації і розділеного на три рівні частини. По межах цих частин буклет згинається. Друк здійснюється з обох сторін.
Створення буклета в Publisher 2007, вставлення текстових і графічних об’єктів не відрізняється від аналогічних операцій з бюлетенем.
Для створення буклета слід в початковому вікні програми серед типів публікацій вибрати Буклет, а потім конкретний шаблон.
Процес розробки інформаційного бюлетеня і буклета (публікацій) включає такі етапи:
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ РОЗРОБКИ ПУБЛІКАЦІЙ
1. Формулювання мети публікації.
2. Розробка структури публікації.
3. Робота над проектом:
3.1. Вибір типу публікації та відповідного макету.
3.2. Введення тексту до місцезаповнювачів (полів) з клавіатури.
3.3. Переміщення по сторінках, додавання та видалення сторінок.
3.4. Вибір полів, зміна їх місця розташування та розмірів, видалення полів.
3.5. Додавання нових полів.
3.6. Вставляння графічних об’єктів.
4. З’єднання та роз’єднання зв’язаних полів.
5. Попередній перегляд публікації.
6. Створення вихідної публікації.
7. Збереження результатів роботи:
7.1. Збереження публікації у звичайному форматі.
7.2. Збереження публікації за допомогою пакувальника.
8. Друк публікації.
Робота в групах. (Визначити основні відмінності у роботі з буклетом).
Група ,, Дослідники ,, досліджує питання «Призначення буклета».
Група,, Пошуковці ,, досліджує питання «Розміщення інформації в буклеті».
Відповіді груп.
Висновок. Основне призначення буклета – реклама: навчального закладу, підприємства, організації, особи, нового товару, нової акції тощо. А враховуючи те, що всі відомості повинні бути розміщені на одному аркуші, то зміст буклета повинен містити невеликі за обсягом фрагменти тексту, які точно передають
основні відомості про об’єкт, а також фотографії і малюнки, що ілюструють ці відомості. Фотографії та малюнки повинні бути високої якості.
IV. Застосування знань
Вашим домашнім завданням була підготовка текстових та графічних файлів, які ви зараз імпортуватимете в бюлетень.
Практична робота
Тема. Створення інформаційного бюлетеня і буклета
Мета: набути вмінь та навичок створення інформаційного бюлетеня і буклета в середовищі застосування MS Publisher 2007.Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та
санітарно-гігієнічних норм.
1. Запустіть програму MS Publisher 2007.
2. Створіть двосторінковий бюлетень на аркуші А4 з теми «Моя майбутня професія».
3. Збережіть бюлетень у власній папці під назвою «Професія-прізвище».
4. Створіть буклет про одну з історико-культурних або природних пам’яток України, що ввійшли до переліку семи чудес України.
5. Текстові та графічні матеріали знаходяться на Робочому столі в папці «7-чудес».
6. Збережіть буклет у власній папці під назвою «7-чудес-прізвище».
V. Підбиття підсумків уроку.
Оцінювання учнів.
Прийом «Мікрофон».
Продовж фразу:
Було цікаво…
Було складно…
Тепер я знаю, що…
Я навчився (лася)…
Урок дав мені для життя…
Висновок. Технологія створення інформаційного буклета аналогічна технології створення інформаційного бюлетеня. Ми навчилися створювати швидкі публікації. Здобуті знання можна використати під час створення шкільної стінгазети або буклетів, привітань для батьків і вчителів, створення візиток, оголошень, інформаційних табличок, запрошень та ін.
VI. Домашнє завдання. Повторити тему «Комп’ютерні презентації та публікації».
Немає коментарів:
Дописати коментар